lll

Το ιστολόγιο

Καλώς ήλθατε στο ιστολόγιο αυτό.
Εδώ αναρτώ δημοσιεύσεις σχετικά με τα Εργαστηριακά μαθήματα ψηφιακών δεξιοτήτων που διδάσκω, αλλά και με θέματα ενδιαφέροντος μου και κυρίως ότι έχει σχέση με το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Εργαστηριακά μαθήματα |Digital Skills Information Society, Digital Divide, ICT4D

Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2010

Επιστολή ΠΣΔΜ-Η για την αδειόδοτηση τεχνικών επαγγελμάτων

Με επιστολή του προς τον υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μ. Χρυσοχοϊδη, τον αναπληρωτή υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας Σ. Ξυνίδη και τον Γενικό Γραμματέα Βιομηχανίας Αλ. Φούρλα στις 27/12/2010 ο ΠΣΔΜ-Η διαμαρτύρεται για την αντιμετώπισή του από το ΥΠΑΝΑ στο θέμα της διαβούλευσης.
Συγκεκριμένα η επιστολή του έχει ως εξής:
ΘΕΜΑ: Σχέδιο Νόμου απλοποίηση αδειοδότησης τεχνικών επαγγελματικών δραστηριοτήτων, μεταποιητικών δραστηριοτήτων κλπ.


Αξιότιμοι κύριοι,
         Είμαστε στη δυσάρεστη θέση για μία ακόμη φορά να διαμαρτυρηθούμε για την αντιμετώπιση που επιφύλαξε το ΥΠΑΝΑ στους θεσμικούς εκπροσώπους των επαγγελματικών φορέων, καλώντας τους να υποβάλλουν προτάσεις, για τέσσερα στην ουσία νομοσχέδια, στην τελική φάση της διαβούλευσης και σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε το παράδειγμα της αδειοδότησης των τεχνικών επαγγελματικών δραστηριοτήτων, που ενώ στα πλαίσια επιτροπής εμπειρογνωμόνων συζητήθηκαν τα περιεχόμενα των ΠΔ, που προβλέπονται στο νομοσχέδιο, το ίδιο το νομοσχέδιο – πλαίσιο κρατήθηκε σαν επτασφρά γιστο μυστικό μέχρι την παρουσίασή του στο Υπουργικό Συμβούλιο.
            Ο ΠΣΔΜΗ εκφράζοντας τις απόψεις των 35000 μελών του, Διπλωματούχων Μηχανολόγων Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και συναφών ειδικοτήτων έχει κατά το παρελθόν συνεισφέρει ουσιαστικά στη διαμόρφωση νομοσχεδίων, ΠΔ και ΥΑ τεχνικού αντικειμένου, με τη συμμετοχή του στη φάση της διαμόρφωσης των προτάσεων. Το ίδιο κάνει και σήμερα όπου και όταν του ζητήθηκε.
Η τακτική της συμμετοχής των φορέων μόνο στο τελικό στάδιο της διαβούλευσης μας βρίσκει ριζικά αντίθετους. Σε συνδυασμό με την άρνηση της πολιτικής ηγεσίας για άμεσο διάλογο επί των αρχών που θα διέπουν τα νομοθετήματα μας κάνουν να είμαστε επιφυλακτικοί για τις πραγματικές διαθέσεις ουσιαστικού διαλόγου. Επιθυμώντας όμως να συμβάλλουμε στην διαμόρφωση των τελικών ρυθμίσεων σας αποστέλλουμε τις βασικές παρατηρήσεις μας, επισημαίνοντας ότι η ουσία των ρυθμίσεων, αλλά και η επιτυχία των στόχων που τίθενται, θα κριθούν στο περιεχόμενο των ΠΔ και ΥΑ, στη διαμόρφωση των οποίων ελπίζουμε να μας επιφυλάξετε ενεργό συμμετοχή.
Παρατηρήσεις στο ‘ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ’
Στις διατάξεις του προτεινόμενου νόμου δεν εμφανίζεται πουθενά η έννοια της επίβλεψης της υλοποίησης μελέτης μηχανολογικής ή ηλεκτρικής εγκατάστασης, η οποία προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία. Η αναγκαιότητα της επίβλεψης, απαιτητή την περίοδο που οι εγκαταστάσεις
ήταν σαφώς λιγότερο πολύπλοκες, εξακολουθεί να είναι επιβεβλημένη.
Προτείνουμε την προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 3, παράγραφος 1 ως εξής:
«Οι ανωτέρω εργασίες, εκτελούνται με την επίβλεψη του έχοντος την αρμοδιότητα επίβλεψης της εφαρμογής της μελέτης ή της εκτέλεσης της εγκατάστασης ή της συντήρησης και λειτουργίας της.»
Το Υπουργείο Παιδείας δεν είναι αρμόδιο για την θέσπιση Τεχνικών Κανονισμών για την κατασκευή κάποιου τεχνικού Έργου. Για το σκοπό αυτό αρμόδια είναι τα λεγόμενα παραγωγικά Υπουργεία (ΥΠΑΝΑ, Υποδομών, ΥΠΕΚΑ κλπ).
Τα προγράμματα σπουδών των Σχολών που η λειτουργία τους εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας δεν περιλαμβάνουν τη διδασκαλία Τεχνικών Κανονισμών ή Τεχνικών
Προτύπων. Στις Σχολές αυτές διδάσκονται οι γενικές επιστημονικές ή τεχνικές αρχές, σύμφωνα με τις οποίες μπορούν να συνταχθούν, να κατανοηθούν ή να εφαρμοστούν
οι Κανονισμοί ή τα Πρότυπα αυτά. Η αρμοδιότητα θέσπισης κανόνων για τα ρυθμιζόμενα επαγγέλματα δεν είναι του Υπουργείου παιδείας, αλλά των παραγωγικών υπουργείων.
Προτείνουμε στα ΠΔ και τις ΥΑ που προβλέπονται στο άρθρο 3 παράγραφος 2, στο άρθρο 4 παράγραφοι 2 και 4 και στο άρθρο 12 παράγραφος 2 του προτεινόμενου νόμου να μη προβλέπεται η συναρμοδιότητα του υπουργείου παιδείας.
Παρατηρήσεις στο ‘ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΜΕΤΑΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ’
Κάθε ρύθμιση για την εγκατάσταση και λειτουργία μεταποιητικής δραστηριότητας πρέπει να έχει σαν βασικές προτεραιότητες την προστασία του περιβάλλοντος, την προστασία της δημόσιας υγείας και την ασφάλεια πολιτών και εργαζομένων. Όλα τα παραπάνω εξασφαλίζονται με την εφαρμογή κανονιστικών διατάξεων, κανονισμών και τεχνικών οδηγιών και αποτυπώνονται σε μια σειρά μελετών, οι οποίες πρέπει να εφαρμοστούν στο στάδιο κατασκευής. Η, ορθή κατά τη γνώμη μας, προσπάθεια απλοποίησης των διαδικασιών αδειοδότησης για την εγκατάσταση ή τη
λειτουργία μιας μονάδας γίνεται μέσω της παράκαμψης ή χρονικής μετάθεσης ελέγχων και εγκρίσεων. Καθίσταται έτσι απόλυτα επιβεβλημένη η ύπαρξη άρτιων μελετών, η
εφαρμογή των οποίων δεσμεύει αδειοδοτούμενους και αδειοδοτούσα αρχή. Το περιεχόμενο των μελετών θα προσδιορισθεί στις ΥΑ που προβλέπονται, αλλά η ύπαρξή τους πρέπει να αποτυπώνεται στο νομοσχέδιο.
Προτείνουμε όπου στο νομοσχέδιο αναφέρεται ‘απαραίτητα δικαιολογητικά’ να αντικατασταθεί με ‘απαραίτητες μελέτες και δικαιολογητικά’.
Επίσης στο τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 17 να προστεθεί «….μαζί με τις τροποποιήσεις των μελετών που έχουν υποβληθεί.»
Αξιότιμοι κύριοι,
Θα πρέπει πιστεύουμε να ενστερνιστούμε όλοι, πολιτική ηγεσία και κοινωνία, ότι ο αναγκαίος εκσυγχρονισμός μιας σειράς νομοθετημάτων που ρυθμίζουν την αδειοδότηση επαγγελμάτων και δραστηριοτήτων δεν μπορεί να γίνει με εκπτώσεις στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών,
στην ποιότητα των παραγόμενων προϊόντων, στην υψηλού επιπέδου τεχνική και επιστημονική κατάρτιση των εμπλεκόμενων επαγγελματιών, στην προστασία του περιβάλλοντος, στην προστασία πολιτών και εργαζομένων.
Στα πλαίσια αυτής της βασικής αρχής είμαστε στη διάθεσή σας να συνεισφέρουμε και στο στάδιο της διαμόρφωσης των ΠΔ και ΥΑ, τα οποία θα κρίνουν στην ουσία την επιτυχία των προσπαθειών σας.
Με εκτίμηση,
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Θόδωρος Παπαδόπουλος
Ο Γενικός Γραμματέας Τάσος Ευσταθίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου