lll

Το ιστολόγιο

Καλώς ήλθατε στο ιστολόγιο αυτό.
Εδώ αναρτώ δημοσιεύσεις σχετικά με τα Εργαστηριακά μαθήματα ψηφιακών δεξιοτήτων που διδάσκω, αλλά και με θέματα ενδιαφέροντος μου και κυρίως ότι έχει σχέση με το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Εργαστηριακά μαθήματα |Digital Skills Information Society, Digital Divide, ICT4D

Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2006

Στρατηγική του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών για την ανάπτυξη των αεροδρομίων

 Η πολιτική του ΥΜΕ για την ανάπτυξη των αεροδρομίων θέτει ως προτεραιότητα την ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Η στρατηγική ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια προβλέπει επενδύσεις ύψους 2,1 δις Ευρώ το σύνολο των οποίων προορίζεται για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό αεροδρομίων της περιφέρειας. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται η ισόρροπη ανάπτυξη και η τόνωση απομακρυσμένων περιοχών. Οι νησιωτικές περιοχές, όπως η Κρήτη, έχουν ιδιαίτερα ανάγκη την εξέλιξη αυτή για την εξασφάλιση καλύτερης επικοινωνίας με την υπόλοιπη χώρα αλλά και για την τουριστική και οικονομική τους ανάπτυξη.


Παράλληλα η βέλτιστη διαχείριση των πεπερασμένων διαθέσιμων κονδυλίων επιβάλλει την αναζήτηση σύγχρονων τρόπων χρηματοδότησης των έργων, με την ενεργή συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα. Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια διαχειρίζεται με επιτυχία συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα σε θεάματα ανάπτυξης υποδομών και η εμπειρία που συσσωρεύεται μας βοηθά να προχωρήσουμε σε παρόμοιες συνεργασίες, με γνώμονα πάντα τη μεγιστοποίηση του οφέλους για τον πολίτη.

Δείτε τους σχετικούς συγκριτικούς πίνακες (pdf)

Σχετικά διαγράμματα:


Ο ρόλος του Αερολιμένα Ηρακλείου
Ο αερολιμένας Ηρακλείου διαδραματίζει σήμερα πρωταρχικό ρόλο στο Εθνικό, Ευρωπαϊκό δίκτυο αερομεταφορών και αεροδρομίων αλλά και ευρύτερα στην Ανατολική λεκάνη της Μεσογείου.
Αποτελεί το δεύτερο αεροδρόμιο σε συνολική εξυπηρέτηση επιβατών στην Ελλάδα, ενώ είναι το πρώτο αεροδρόμιο στην εξυπηρετούμενη έκτακτη κίνηση εξωτερικού (πτήσεις τσάρτερ, κλπ).
Από το 2000 εξυπηρετεί περίπου πέντε εκατομμύρια επιβάτες ετησίως με το μεγαλύτερο μέρος των αφίξεων να καταγράφεται κατά το πεντάμηνο Μάιος-  Σεπτέμβριος, γεγονός που δημιουργεί προκαλεί μεγάλες απαιτήσεις σε αερολιμενικές υποδομές (πίνακας 1 Διακύμανση επιβατικής κίνησης).

Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες εξαντλείται η δυνατότητα των υποδομών με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η εξυπηρέτηση περισσότερων πτήσεων λόγω της περιορισμένης χωρητικότητας στερώντας τη δυνατότητας περαιτέρω τουριστικής ανάπτυξης της Κρήτης.
Σύμφωνα μάλιστα με μελέτη του ΕΜΠ η αναμενόμενη κίνηση έως το 2010 εκτιμάται ότι θα κινηθεί στα επίπεδα των 8 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως και έως το 2020 θα φτάσει τα 10 -12 εκατομμύρια. (πίνακες 2 & 3)

Η ανάγκη δημιουργίας νέου αεροδρομίου Παρά τις πεπερασμένες δυνατότητες του υφιστάμενου αεροδρομίου Ν.Καζατζάκης τα περιθώρια επέκτασης του είναι περιορισμένα, καθώς υπάρχει αδυναμία απόκτησης γειτονικών εκτάσεων για τη δημιουργία νέων υποδομών. Επιπροσθέτως η ανάπτυξη της περιοχής και η υπερσυγκέντρωση λειτουργικών της πόλης του λιμανιού και του αεροδρομίου στην ευρύτερη περιοχή εντείνουν το πρόβλημα. Παρά τις παρεμβάσεις που είναι σήμερα σε εξέλιξη (κατασκευή νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών και οχημάτων εδάφους όπως επίσης και η δημιουργία νέας αίθουσας check in) καθώς και αυτές που έχουν προγραμματισθεί (επέκταση χώρου αφίξεων και αναχωρήσεων βελτίωση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για καλύτερη πρόσβαση στο αεροδρόμιο) το αεροδρόμιο δεν θα είναι σε θέση να αντεπεξέλθει στην αυξανόμενη επιβατική κίνηση που ήδη σήμερα εξυπηρετείται οριακά.
Κατόπιν αυτών των διαπιστώσεων αλλά και αιτήματος των τοπικών φορέων τουριστικών κοινωνικών κλπ. Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ Μιχάλης Λιάπης έδωσε εντολή για την μελέτη προσδιορισμού θέσης για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου.


Γιατί επελέγη το Καστέλι Η περιοχή Καστελίου επελέγη κατόπιν σχετικής μελέτης όπου εξετάσθηκαν 42 εναλλακτικές λύσεις.
Το συγκεκριμένο σημείο κρίθηκε ως η καλύτερη λύση με βάση:
�Τα ανεμολογικά στοιχεία
�Τη μορφολογία του εδάφους
�Την ελαχιστοποίηση των απαιτούμενων χωματουργικών εργασιών για την κατασκευή
�Τις απαιτήσεις των διεθνών κανονισμών λειτουργίας πολιτικών αεροδρομίων (ICAO)
�Την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στο περιβάλλον και τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής.
�Τις δυνατότητες καλύτερης δυνατής εξυπηρέτησης με βάση το υφιστάμενο οδικό δίκτυο αλλά και τις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις. Είναι ενδεικτικό ότι οι χρόνοι προσπέλασης στο νέο αεροδρόμιο από το Ηράκλειο θα είναι 26΄, ενώ από τη Χερσόνησο 12΄.
Ήδη έχει γίνει προκαταρκτική Περιβαλλοντική Εκτίμηση και αξιολόγηση του έργου η οποία είναι θετική

Βασικά χαρακτηριστικά του νέου αεροδρομίου
  • Διάδρομος προσγείωσης-απογείωσης 3.000 μέτρων, προκειμένου να είναι δυνατή η προσγείωση όλων των τύπων αεροσκαφών.
  • ILS δύο κατευθύνσεων (για «τυφλή» προσγείωση)
  • Χώρος στάθμευσης 44 αεροσκαφών
  • Κτήριο Αεροσταθμού 70.000 τ.μ. για την εξυπηρέτηση 5.000 επιβατών σε τυπική ώρα αιχμής.
Κόστος & χρόνος ολοκλήρωσης του νέου αεροδρομίου
Το εκτιμώμενο κόστος του έργου �σε πλήρη ανάπτυξη- ανέρχεται σε περίπου 1,1 δισ . Ευρώ, και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 8 �10 χρόνια συμπεριλαμβανομένου του απαιτούμενου χρόνου για τις απαλλοτριώσεις.
Το νέο αεροδρόμιο του Καστελίου, που θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της συγχρηματοδότησης, θα αποτελέσει μία ακόμη επιτυχημένη εφαρμογή σύμπραξης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και να συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της περιοχής και της οικονομίας της χώρας γενικότερα.


Σχετικοί χάρτες:
Σε μορφή jpg
Σε μορφή pdf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου